Thursday, September 27, 2007

Vaimustav male!

Kahtled? Tõestan vastupidist. Tegelikult ei mäletagi ma täpselt, millal ise malenupud ja malekäigud selgeks õppisin. Neid olen kogu oma teadliku elu teadnud. Mängimisega on muidugi teine asi. Terve kooliaja sai malet mängitud, põhjuseks see, et poistel oli võistkonda vaja ühte tüdrukut ja kuna mul vennaraas oli ise aktiivne mängur, oli tal kerge lähedusest mind kaasa haarata. Pean tunnistama, et ega mul seal poiste seltskonnas nii väga ebameeldiv olnud ka Smiling Kui nüüd tulemustest rääkida, kuhu jõudsin, siis õnnestus ikka paar korda praegusele Eesti malemeistrile pähe teha (mis siis, et ta oli siis veel pisike poisike ja alles tuli trenni). On ju meeldiv mõelda, et tema karjääris olen ka pisikest osa mänginud. Jõudsin isegi korra või paar ka Eesti meistrivõistluste finaalturniirile, aga millegi erilisega seal ei hiilanud. Parimad tulemused saime oma kooli võistkonnaga, kellega tulime lausa kaks korda Eesti koolide meistriks. Pärast kooli lõppu jäi malemäng soiku (kui välja arvata paar üksikut partiid vennaga), aga õpetajana töötades on kuidagi juhtunud nii, et olen hakanud pisikestele malet õpetama ehk tegema maleringi. Eelmisel aastal mõtlesin pakkuda seda ringi oma esimesele klassile ja mainisin seda ka paralleelidele. Olin valmis, et tuleb ehk mõni üksik ja minu üllatus oli väga suur, kui esimesse maleringi tundi tuli ligi 25 last. Minul vaesekesel oli laenatud vaid 7 malelauda, aga hakkama me saime. Kuigi seltskond vähenes, jäi kevadeni käima selline mõnus 15-liikmeline grupp. Sel aastal plaanisin nendega jätkata ega teinud reklaami, aga kus sa sellega. Vanemad olid ringi ise üles leidnud ja nüüd istuvad mul tunnis mõnusalt jälle koos teise klassiga uued esimese klassi malesõbrad. Minu üllatuseks ei tulnudki alustada päris nullist, sest usute või mitte, on vanemaid, kes õpetavad oma lastele malet ja on arvutimängud, mis lapsi köidavad. Veel hämmastavam oli see, et enamus uutest tulijatest olid tüdrukud, kes järgmisel päeval olid oma teised õpetajad malejutuga ära tüüdanud ja küsisid, et millal jälle saab mängida. Nii et armsad vanemad, kes te natukenegi malet mängite, õpetage seda oma lastele ka! Võin omast kogemusest väita, et kuigi olen vist rohkem humanitaarinimene, ei ole mul matemaatikaga kunagi suuri probleeme olnud. Male õpetab mõtlema, loogiliselt mõtlema!

No comments: